منتدى جامعه جنوب الوادى بقنا
رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
hisham amir
عضو برونزى
عضو برونزى
hisham amir

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 218
دعاء المنتدى : اللهم اني اسالك رضاك والجنة واعوذ بك من غضبك والنار

رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Empty
مُساهمةموضوع: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 25, 2009 4:38 pm

انا عايز اقترح اقتراح يا ادمن والاقتراح ده انا عرضته علي سارة في رسالةو خاصة علي اساس انها مشرفة الكلية وطلبت رايها فيه .
المهم انا كنت عايزك تعمل داخل كلية الحقوق عدد من الاقسام بعدد فروع القانون يعني قسم القانون المدني وقسم القانون الجنائي وهكذا لان كل واحد اكيد بيحب فرع معين من هذه الفروع وشايف انه يقدر يفيد غيره فيه وانا بحب قانون العقوبات جدا ( القانون الجنائي ) وعندي معلومات مفيدة جدا علشان كده انا اقترحت الفكرة دي وياريت تعجبك .
انا منتظر ردك وياريت ترد عليا في اسرع وقت .
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالسبت سبتمبر 26, 2009 2:06 am

يا هشام
انا من رايى مش هينفع انا كنت بفكر فى كده
لو اللى بتقوله ده يبقى نعمل منتدى لينا احنا مع نفسينا
يعنى مستقل عن المنتدى بتاعنا
وده هيكون مستحيل
فاهم قصدى
ومش كل الناس هتكتب فى الاقسام او القوانيين لانى فى ناس ملهاش ميل لقانون معين
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالسبت سبتمبر 26, 2009 2:27 pm

أنا هسألك سؤال بما أنك رايح رابعة اتخصصت ولا لسه ؟؟؟
علشان نعمل اقسام للتخصصات
و انا مع تيتو في أن الفكرة مش هتنفع و ده عن دراسة من منتديات تانية كتير الواحد شافها فيها تقسيم لأقسام القانون زي ما حضرتك عاوز و اصبحت ( كوسه )
شكرا عي فكرتك
hisham amir
عضو برونزى
عضو برونزى
hisham amir

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالسبت سبتمبر 26, 2009 8:08 pm

يا اخ فوكس كليتنا ما فيهاش تخصصات علشان اتخصص ودا مش متناقض مع قولي اني بحب اكتب في قانون العقوبات دا اولا ...
ثانيا يا استاذنا الفاضل المنتدي مش هايبقي كوسة بسبب التقسيم المنتدي ممكن يبقي كوسة بسبب عضو او اكثر يعني شكل المنتدي مالهوش دعوي بتميز المنتدي او عدم تميزه اهم حاجة الاعضاء وخاصة المشرفين علي المنتدي زي حضرتك كده هو دا اللي ممكن يخلي المنتدي متميز عن غيره او كوسة زي ما حضرتك بتقول . اشكرك علي المرور .
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالأحد سبتمبر 27, 2009 10:15 am

أنا لما قلت انه المنتديات ديه اصبحت كوسه قصدي ان كل حاجة فيها مش في مكانها و مككن اديك لينكات لمنتديات و منتديات معروفة كل حاجة فيها بايظة (قصدي أيه من الكلام ده ) <لقيت مواضيع تخص القانون المدني في قسم الأداري -الجنائى مواضيعه في الدولي > و هكذا و بعدين التقسيم اناشايف انه مش هيضيف جديد للقسم و ده رايي اقولك ليه مواضيعنا و طريقة دراستنا مرتبطة ببعض يعني هسألك سؤال أنت إنشاء الله لما تتخرج إذا اشتغلت محامي و جاتلك قضية فيها جزائين جنائي و مدني بترفع الشق الجنائي و بعد ما تخلص بترفع الشق المدني (التعويض) لأن مش كل المحاكم الجنائية هتديك الشق المدني يبقي ليه نقسم و نفصل ده عن ده
ممكن فكرتك تبقي في صورة موضوع مثبت بعنوان
(كل ما يخص القانون ........ )
وعلي فكرة ديه هتجذب الطلبة اكثر ليه لما تبقي المواضيع عن (الجنائي ) الي انت بتحب تكتب فيه مسلسلة و مرتبة وراء بعض
ابتداء من التعريف بالقانون - نشأته - تطوره - اخر التعديلات عليه
وممكن نجيب نصوص مهمة منه - تعليقات محكمة النقض علي فقرات مهمة في القانون ده ) و علي فكرة في الموضوعات المثبتة تستطيع أن تكتب ردا بعنوان مختلف عن عنوان الموضوع الأصلي
يعني مثلا لو الموضوع عنوانه (كل ما يخص القانون الجنائي ) مثبت
و حضرتك عاوز تكتب عن (نظام العقوبات في القانون الجنائي ) هتجيب عنوان الموضوع الي حضرتك هتكتب فيه و تدخل علي موضوع القانون الجنائي و تروح كاتب عنوان موضوعك في مكان عنوان الموضوع و بعد ذلك تكتب موضوعك عادي و هتدخل عليه هتلاقي العنوان الأصلي للموضوع أعلي الصفحة و اضافتك مكتوبة بالعنوان الي حضرتك اخترته
أتمني أنك تكون فهمت وجهة نظري
hisham amir
عضو برونزى
عضو برونزى
hisham amir

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالأحد سبتمبر 27, 2009 12:50 pm

يعني يا اخ فوكس انت قلت بنفسك انك لقيت في المنتديات ديه مواضيع مكتوبة في غير اماكنها ودا عيب من الاعضاء والمشرفين اللي كان المفروض عليهم يضعوا هذه الموضوعات في اقسامها الصحيحة مش عيب التقسيم علي فكره يا فوكس في منتدي اتعمل جديد لكلية الحقوق مقسم علي هذا الاساس مع اني انا والله قلت الفكرة دي من غير ما اشوف المنتدي ده علي العموم هاتشوف المنتدي دا هايبقي ايه بس ماتفهمنيش غلط انا مش باتحداك لان المنتدي بتاعنا ده انا من اشد المعجبين بيه وبالاعضاء والمشرفين اللي فيه.
ثانيا انا عايز اقلك انه ما فيش تناقض بين التقسيم ده وبين اني اشتغل محامي زي ما انت بتقول طب ما احنا بندرس كل مادة في كتابها وكل ماده ليها الدكتور اللي بيدرسه ونفس الكلام في المنتدي انا كنت اقصد من التقسيم انا المنتدي يبقي كمرجع يعني انا عايز اشوف حاجة في قانون العقوبات او المدني ادخل علي القسم الخاص واطلع ماهو اللي هايطلع او هايكتب مش هايكتب في قسم واحد .
وعلي العموم الف شكر علي فكرتك برده بتعات المواضيع المثبتة فعلا فكرة حلوة وممكن الواحد ينفذها مشكووووور مرة اخري يا فوكس اتمنالك التوفيق .
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 28, 2009 8:14 am

إذا كان قصدك المرجع العلمي يبقي انا معاك فيها و ربنا يوفق و الإدارة توافق علي فكرتك
شكرا عليها أخي هشام
أنا فهمت وجهت نظرك و موافقك عليها
mohammed Aboud elrawy
مشرف كلية التجاره
مشرف كلية التجاره
mohammed Aboud elrawy

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 345

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 28, 2009 5:54 pm

الحقيقة اني الاخ هشام عضو مجتهد جدا اتمني له النجاح والتوفيق
بالنسبة لاقتراحه انا موافق عليه لاني اقسام كلية الحقوق ممكن نخوض في مواضيع كتيرة جدا خاصة بكل قسم سواء مدني او جنائي
............الخ و علشان كثرة الموضوعات ياريت نقسم قسم كلية الحقوق الي مجموعات فرعية خاصة بكل قسم في الكلية ...
عي فكرة انا تجارة لكن مهتم جدا بالقانون و احب اعرف اكثر عنه ,,,,
بالتوفيق للجميع ........السلام عليكم ..
حسين صبرى
عضو فضى
عضو فضى
حسين صبرى

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 351
دعاء المنتدى : يا رب تبارك وتزيده

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 29, 2009 5:05 am

هو اقتراح حلو جدا , لكن للاسف ممكن الدنيا تبقى ملخبطه فيه , على اساس ان ممكن مواضيع يكون ليها علاقه بقسم قانون معين ونلقاها فى قسم قانون تانى غيره, لكن ممكن زى ما قال فاروق يتعمل مواضيع مثبته عن قانون معين بحيث ان كل الناس تدخل وتكتب فيه اللى تعرفه ويبقى مثبت فى اول الصفحه وكده هتكون احسن شويه وتبقى فكره حلوه , والفكره الاولى برده بتاعك يا هشام حلوه , لكن لو فى ضمان ان الناس مش هتلخبط الدنيا نفذوها واتكلوا على الله , بس الموضوع ده هيبقى محتاج جهد من المشرفين عشان يعدلوا المواضيع وينقلوها لاماكنها الصحيحه اذا حد جديد دخل المنتدى وكتب موضوع فى قسم غير القسم الخاص بيه .

حسين صبرى
hisham amir
عضو برونزى
عضو برونزى
hisham amir

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام   رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 29, 2009 1:37 pm

مشكور يا سحس علي ردك الرائع والفكرة بتاعت المواضيع المثبتة دي فكرة مش وحشة وانا قلت كده لفوكس انها فكرة كويسة جزاكم الله كل خير ...

رسالة الي ادمن برجاء الاهتمام
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» برجاء الدخول
» طلب من الادارة او مشرفين المنتدى وارجو الاهتمام
» عاجل؟؟؟برجاء الدعاء لدكتور حسن يونس
» برجاء مراجعة هذا الموضوع قبل ارسال أي أعلان
» مشكوووور ادمن