منتدى جامعه جنوب الوادى بقنا
ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟

zizi zl
ronaldo7
nemo abdo
sandy38
احمد حمزه
9 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
احمد حمزه
عضو جامد قوى
عضو  جامد قوى
احمد حمزه

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 99
دعاء المنتدى : لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالسبت يناير 02, 2010 1:28 pm

يجماعة انا عايز اطرح موضوع بس انا عارف انة مش وقتة علشان الامتحانات علي الابواب بس يعتبر وقتة وخاصة ان الدورة التجارية التخصصية الثانية ( كفر الشيخ ) في اول الترم التاني .....
يجماعة لية جامعة جنوب الوادي في اي معسكر بنكون مش تبع باقي الجامعات مش عارف انا رحت اكتر من معسكر ( الاسكندرية - بورسعيد - المنوفية ) لية بيعملونا اننا من كون تاني
{اولا } اي معسكر رحتة من دول يكون السكن بتاعنا شوفوا الهنا اما الدور الخامس او السادس عمتا الدور الاخير وعلي الرغم بنكون احيانا جاين اول الافواج زي ماحصل في المنوفية لو حد راح معانا وشاف بعنية لكن مع الاسف سكنا في الدور السادس .
{ثانيا} اي حفلة بتكون ضمن المعسكر بنكون في اخر كراسي من ورا خااااااااااااااااالص
{ثالثا} في توزيع اي حاجة ( الاكل - الزي - اوراق _ اي شئ ... ) بنكون اخر ناس .
يـــــــــــــــــــجمــــــــــاعــــــــة بجد هما لية الناس فاكرينا ان احنا زي مابيشوفوا في التلفزيون في مسسلات (الضو ء الشارد - ذئاب الجبل ) ان احنا صعايدة ومتخلفين بس انتوا عارفين هما صح بيتريقوا بس والله بيخافوا جدا مننا . بس المهم الحل اية ..........
انا من وجهة نظري في اكتر من حل :-
1- اننا نقاطع كل المعسكرات دي ومنرحهاش تاني لغاية مايعرفوا قيمتنا .
2- اننا نرضي بالواقع ونسكت .  
3- الحل الافضل من نظري ((( اننا نروح المعسكرات دي بس ونوريهم من هما جامعة جنوب الوادي في كل شئ الالتزام بكل شئ المواعيد النظام الزي الموحد دائما السلوك المحترم واهم الشئ المسابقات نحاول اننا نحصل علي افضل المراكز انا فاكر يوم معسكر بورسعيد مرجعناش باي شئ يذكر غير حاجات كدة صغيرة يعني لازم نخلي الناس دول يغيروا تفكيرهم عنا بالمرة .
انا اسف اني طولت عليكم بس بجد الموضوع يستحق المناقشة ارجوا ابداء حلول ان امكن لكل عضو من الاعضاء علشان نحل الازمة دي
sandy38
نائبة المدير العام
نائبة المدير العام
sandy38

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 12691
دعاء المنتدى : قل لن يصيبنا الا ما كتبة الله لنا

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالسبت يناير 02, 2010 6:58 pm

مش في ادينا حاجة يا احمد
nemo abdo
عضو فعال
عضو فعال
nemo abdo

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 47

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالسبت يناير 02, 2010 8:00 pm

هو فعلا مش وقته يا حمزة بس انت سالت السؤال ورديت على نفسك لان احنا صعايدة وبيعاملونا على اننا متخلفين وياريت تقبل مرورى santa santa santa
ronaldo7
عضو برونزى
عضو برونزى
ronaldo7

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 275
دعاء المنتدى : اللهم وفق جميع طلاب المسلمين اللهم ارحم موتى المسلمين

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأحد يناير 03, 2010 1:50 pm

من وجهة نظرى اللى بقولها دايما دى عنصرية ضد الصعايدة فى كل المجالات ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ 1246919259_Sممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ 1246919259_S
zizi zl
عضو جامد قوى
عضو  جامد قوى
zizi zl

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 149
دعاء المنتدى : يارب نكبر مع بعض ونكبر منتدانا الجميل اوى ده يارب يكبركمان وكمان

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأحد يناير 03, 2010 2:01 pm

ياحمد الموضوع كبير جدا ممكن يكونوا بيقصدونا بس مش علشان احناصاعيده علشان احنا جامعة جنوب الوادى لان جامعه اسيوط وجامعة سوهاج وجامعة المنيا كل دول صاعيده بس جامعاتهم عامله ليهم قيمه وسط الجامعات التانيه وده رايي والحل لازم يكون من الطلبه المشاركه فى المعسكرات والقائمين علي المعسكرات وقيادات الجامعة لازم يكون فى وقفه والطلبه متسكتش على حقها لان الساكت عن الحق شيطان اخرس احنا مش اقل من اى طالب فى اى جامعة
وتقبل مرورى يااحمد
Sad Sad Mad Mad
santa santa santa santa
ahlawyawy
عضو صاحب مكان
عضو صاحب مكان
ahlawyawy

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 15

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأحد يناير 03, 2010 3:53 pm

بصراحة المفروض انى ادارة الجامعة هية الى تتحرك وتعمل حاجة الكلام دةكلة حلة فى يد ادارة الجامعة
Taki
عضو صاحب مكان
عضو صاحب مكان
Taki

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 24

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأحد يناير 03, 2010 5:31 pm

[quote="zizi zl"]ياحمد الموضوع كبير جدا ممكن يكونوا بيقصدونا بس مش علشان احناصاعيده علشان احنا جامعة جنوب الوادى لان جامعه اسيوط وجامعة سوهاج وجامعة المنيا كل دول صاعيده بس جامعاتهم عامله ليهم قيمه وسط الجامعات التانيه وده رايي والحل لازم يكون من الطلبه المشاركه فى المعسكرات والقائمين علي المعسكرات وقيادات الجامعة لازم يكون فى وقفه والطلبه متسكتش على حقها لان الساكت عن الحق شيطان اخرس احنا مش اقل من اى طالب فى اى جامعة
وتقبل مرورى يااحمد
انا معاكي علي رأيك يازيزي بس احب اوضح ان قيادات الجامعة هي المسؤلة علي الحوار ده وهي اللي لازم يكون ليها دور في حل المشكلة دي لكن الطلاب لا حول ولا قوة ليهم لان مهما يعملو مش هيتغيروا من نظامهم بالعكس ده لو وقفه الطلبة عشان تغير حاجة ممكن يقولوا ان طلاب جامعة جنوب الوادي طلاب مشاغبين بس انا رأي من رأي حمزة ان نحاول ننتظم في المواعيد واننا نفوز في كل المسابقات عشان لما ناجي احنا الطلاب نوقف وقفة معترضين عن المعاملة معانا في المعسكرات يبقي معانا اسباب تخليهم يغيروا معاملته معانا وكمان يغيروا تفكيرهم فينا للأحسن
أسف اني طولت عليكم
وأرجو ان تتقبلوا مروري
احمد حمزه
عضو جامد قوى
عضو  جامد قوى
احمد حمزه

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأحد يناير 03, 2010 9:28 pm

والله يجماعة الردو كلها كويسة جدا ومتقبل مرورركم كلكم وشكرا بس عايز اقولكم احنا لما كنا في المنوفية حصل موقف كدة ( في حفلة داخل القاعة كان مخصصين لينا مكان فوووووووووق جدا المهم كان معانا الدكتور موافي رحنا مكانا فشوفوا اللي حصل جامعة من الجامعات مجتش وكان من المقرر ان مكانها قدام خالص راح جة المنظمين للدكتور موافي قال تعالوا اتفضلوا قدام شوفوا بقي مبادئ الدكتور موافي رفض انة يروح قدام وقال لا انا مش هطلع قدام ابدا لغاية لما جة العميد بتاع الكلية والرؤس الكبيرة للملتقي ود/ موافي مصر علي رأية ومتحركناش من مكانا خالص وخلصت الحفلة رحنا بقي الحفلة اللي وراها والله لقينا مكانا في الصف الاول ... شوفتوا المواقف بتعمل اية
توتى
عضو فضى
عضو فضى
توتى

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 380
دعاء المنتدى : اللهــم أجرنــا من النار
اللهم قنــا من عذاب النار
اللهــم باعد بيننا و بين النــار و حرم لحومنا و جلودنا على النار

اللهم آميــن

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء يناير 06, 2010 11:06 am

انا كنت فى معسكر حلوان المشكلة قلة الامكانيات فى جامعة جنوب الوادى مش عيب فى الصعايدةمن النا حية المادية
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء يناير 06, 2010 3:09 pm

مشكوووووووووور يا غالى على موضوعك الرائع

سوف يتم نقل الموضوع لمكانه المناسب (الى المدرج العام ) او (قسم رحلات الجامعه و الانشطه الطلابيه)

وذلك بعد ردكم الكريم على مساهمتى
وباختيارك القسم الذى سوف ينقل الموضوع اليه
sandy38
نائبة المدير العام
نائبة المدير العام
sandy38

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 12691
دعاء المنتدى : قل لن يصيبنا الا ما كتبة الله لنا

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء يناير 06, 2010 3:24 pm

ينقل لقسم انشطة الطلاب
احمد حمزه
عضو جامد قوى
عضو  جامد قوى
احمد حمزه

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء يناير 06, 2010 9:27 pm

والله يجماعة انقلة لمكانة المناسب بس ياريت في مكان تشوفة الناس كلها بحيث كلة يعمل حسابة في اي معسكر يطلعة انة يظهر بصورة لائقة للجامعة
rakan elmasry
عضو صاحب مكان
عضو صاحب مكان
rakan elmasry

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 18

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟   ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأحد فبراير 21, 2010 9:31 pm

ولا يهمك روح معسكرات وعرفهم مين هم الصعايده بحفاظك على اخلاقك وعاداتك وتقاليدك وبتفكيرك المتحضر.

ممكن اعرف الحل اية ........ ؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» إلى من تهديها ....................؟
» عاوزة اعرف نتيجتى وانا مش من قنا ممكن تفيدونى
» يا شباب احنا ليه سلبين قوى كده احنا ممكن نفكر كلنا احنا ازاى ممكن نستعجل النتيجة مش في ناس تجبها وناس مش مهم
» كلمة لا يكتبها الكمبيوتر (سبحان الله )
» الاسراع من الحل