منتدى جامعه جنوب الوادى بقنا
لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

لاتلمسوا الاقصى.................؟؟

First Best Man
امير روما
أبو عمر
roush
Law abiding citizen
جاسمين
نصف قلبى لك
bero.love
"Maliek Ro7y@
beso_2010
mido_lorn
lolo9292
Faris A7med
17 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 1070
دعاء المنتدى : هذا الدعاء يستغيث الشيطان منه
اللهم انك سلطت علينا عدوا عليما بعيوبنا - يرانا هو وقبيله من حيث لا نراهم -- اللهم آيسه منا كما آيستـه من رحمتك وقنطه منا كما قنطـته من عـفوك -- وباعــد بيننا وبينه كما باعـدت بينه وبين رحمتك وجنتك

لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 12:06 am

جربت مرة وكتبت فى جوجل (فى البحث يعنى) المسجد الاقصى؟؟
انت مسلم طيب هسالك انت تعرف الفرق بين المسجد الاقصى وقبة الصخرة؟؟
طيب هو دورنا اية؟؟
طيب احنا هنتحاسب فى تقصيرنا ده؟؟

عندما تقوم وسائل الإعلام بذكر المسجد الأقصى، لماذا تعرض لنا على شاشة التلفاز صورة قبة الصخرة و لا نرى صورة للمسجد الأقصى؟ هل بإمكان كل مسلم التمييز بينهما؟ ما هو دافع إسرائيل للقيام بالحفريات تحت المسجد الأقصى الشريف؟ و هل هي إسرائيل وحدها القائمه على هذه الحفريات؟ هل توجد مؤامرة على أرض القدس؟ و هل ابتدأ تنفيذها؟

مين يقدر يرد على كل الاسئلة دى؟؟

هو دورنا اننا نتعلم كويس ونركز فى مستقبلنا ولا دورنا اننا لازم نحس بالمعاناه اللى هم فيها (نحس بس) ونفضل ليل نهار ندعى ليهم ؟؟

طيب نعمل مظاهرات و اية الجديد طول عمرنا بنعمل مظاهرات ولا بتجيب اى نتيجة وطبعا جامعة جنوب الوادى تعتبر اذكى جامعة ع مستوى العالم لانها الوحيدة اللى مفيش حد طلع بمظاهرة او يمكن اصلا ميعرفوش ان فى جديد بيحصل كل يوم

13 جامعة مصرية عملت مظاهرات بلا نتيجة طبعا ماعدا جنوب الوادى سكتم بكتم؟؟
وافرض عملنا مظاهرة وزعقنا للصبح طيب وبعديــــــــــــــــــــــــــــــــن ..............؟؟؟؟

انا اول مرة احس انى مش فاهم وعاجز انى افكر حتى
محدش يقولى امسك السلاح وروح حارب لان ده مش هيحصل طبعا
طيب نعمل هنقضى عمرنا كله ندعى بس؟؟

بحلف يا قدس بربى وسماكى لتعودى زى ماربى سماكى أرض الطهارة وعيسى والرسالات معراج محمد للسبع سماوات
والله لو بقينا ايد واحد لترجع بلادنا مرة واحدة احنا الاقوى بشهادة الزمان لو مهما كان سلاحهم هيفضل سلاحنا الايمان

بصراحة مش لاقى اى حاجة اقولها ............؟؟

رجاء :
ادارة المنتدى : انا اعلم جيدا قوانين المنتدى بس ياريت الموضوع مش يتحذف انا كنت جايب صور تفرق بين المسجد والقبة وصور للشهداء ومش نزلتها علشان عايز الموضوع ده يفضل لاكبر وقت ممكن

يمكن لما نتكلم يبقى عملنا حاجة اهو احسن من السكوووووووووووووووت؟؟؟

هو احنا لينا دور ؟؟ طيب لو فعلا فى دور حد يقولى هو اية؟؟
lolo9292
عضو فضى
عضو فضى
lolo9292

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 486
دعاء المنتدى : اللهم اجعلنى من سعداء الدنيا والاخرة

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 12:12 am

بجد طرح هايل للموضوع هوا فعلا حاجة تحير بس ممكن اقولك صدقنى بجد احنا حاليا ماباليد الحيلة وعلي فكرة احنا مش بناخد زنوب علي كده لان وزرنا علي الحكومات اللى مقيدانا ومقدرش اقولك اكتر من كده بس بجد موضوع تحفة بجد
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر
اللهم انك سلطت علينا عدوا عليما بعيوبنا - يرانا هو وقبيله من حيث لا نراهم -- اللهم آيسه منا كما آيستـه من رحمتك وقنطه منا كما قنطـته من عـفوك -- وباعــد بيننا وبينه كما باعـدت بينه وبين رحمتك وجنتك

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 12:17 am

علشان خاطر ربنا فكرى شوية يمكن يكون بايدينا حاجة تتعمل

نفس كلامك ده اعرفة وحكومتنا شايلة ذنوب وبلاوى كتير

انا هطق.................نعمل اية؟

شكرا لشعورك
lolo9292
عضو فضى
عضو فضى
lolo9292

انثى

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 12:21 am

الحقيقة معرفش ناو انا مش شايفة ان بايدينا اى حاجة
بس وعد اول ماعرف حاجة مش هتردد ان اقولك عليها
ومرة تانية ثانكس لطرحك للموضوع ده
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 12:30 am

ميرسى لولو يكفى اننا بنتكلم اهو يمكن نهون عن نفسنا شوية ونبقى احسن من اللى ساكت خالص

انتى وعدتى وهستناكى تنفذى وعدك ده وكمان انتى كلية حقوق يعنى ممكن يكون فى امل
lolo9292
عضو فضى
عضو فضى
lolo9292

انثى

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 12:37 am

في امل يعنى تفتكر انى ممكن ارفع قضية رد شرف علي اسرائيل مثلا ياابنى اصلا اسرائيل وبعض الدول العربية بيلعبوا لعبة قذرة في فلسطين وطبعا مش من مصلحة اى بلد من دول ان اللى جواهم يهتموا بفلسطين ومش مديين فرصة لحد اصلا
بعدين بقولك انا امى عايزانى فكنا من الحوار ده بقي ههههه
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 2:03 am

اوك لولو
شكرا ليكى تانى
mido_lorn
مشرف تجمع طلاب تجاره انجلش
mido_lorn

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 248
دعاء المنتدى : rbna ykrm kol a3da2 elmontda dh

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 2:15 am

شكرا علي موضوعك بجد يا فارس
علي فكره التوبيك مهم جدا وبيناقش قضيه مهمه
فعلا احنا عندنا جهل كبير بالقدس
وفي مننا كتير مايعرفش يفرق بين الاقصي ولا قبة الصخره
وبصرااحه اكتر ومن غير ضرب انا منهم س مش موضوعنا
المهم اتا بشكرك يا فارس علي موضوعك
واتمنالك التوفيق
تقبل مروري
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 2:24 am

دة كل الناس فى ناحية وانت يا ميدو رائيك ده فى ناحية تانى

انا لو اعرف انك هتعلق ع موضوعى كنت كتبتة من بدرى

تسلم ايدك

انت اللى تتقبل تعليقى يا كبير
mido_lorn
مشرف تجمع طلاب تجاره انجلش
mido_lorn

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 248
دعاء المنتدى : rbna ykrm kol a3da2 elmontda dh

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 2:29 am

وانا لو اعرف انك هتعلق علي ردي كده
ماكنتش كتبت الرد ده
ايه ده
ده انا اتثبت تثيبيته جامده علي حق ربنا
ثانكس جدا ليك يا فرند
وربنا يخلينا لبعضنا
beso_2010
عضو متقدم
عضو متقدم
beso_2010

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 75
دعاء المنتدى : اللهم اضرب الظالمين بالظالمين واخرجنا من بينهم سالمين

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 2:40 am

يا باشا منور المنتدي والله وموضوعك في خلال ايام قليله هيبقي اهم موضوع عندنا ف المنتدي وهتشوف بنفسك . والله الواحد نفسة يعمل حاجة بس هنعمل اية ؟ لوقلنا كدة ولا كدة يا اما هيقولو دي عيال بتتنطط يا اما هنترفع من اللي بالي بالك "مش اللمبي طبعا"
ههههههههههههههههههههههههه
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 2:41 am

يارب دايما يا ميدو
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 2:45 am

قول يا بيسو انتى دماغك عالية وانت عارف كويس تقدر تفكر ازاى

مش عايز كل اللى يدخل يقول كلام ع الوش كدة

بيسو تفكيرك ودماغك حرام مش تتكلم

والله الجامعة مليانة ناس بتفهم قوى بس هى الظروف كدة

نورتنى بيسو بجد

شكرا ليك
"Maliek Ro7y@
مشرف عام أقسام الكليات الأدبية
لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ 438-34

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 948
دعاء المنتدى : يا رب توب عليا ...

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 2:56 am

بجد والله يا محمد من غير اى مجاملة او رياء منى ....

موضوعك اجمل موضوع شوفتة فى المنتدى ,,, بجد الاقصى محتاجينا ,, فى كتير مننا هيقول هما خونا اصلا ,,, طيب وانتة ؟؟!!!
المسجد الاقصى دة ,,, اول قبلة ليك يا مسلم ,, حرام عليك وحرام علينا نتهاون فى حقنا كعرب ومسلمين ومسحيين ... حرام حرام حرام
هتقولى اية بيينا نعمله ,, نعمل مظاهرات ؟؟!!! لا يا عم مش مظاهرات ,,, بس الناس دول بيكسبوا مننا ,,, بيبعولنا اكل وناكل ,, ويبيعولنا كل حاجة وحنا بالصلاة على النبى ناكل ونشرب ....
بيشتتو دماغنا بالانترنت والمواقع المشبوهة ,,, من الاخر بيعملوا اى حاجة عشان يدمرونا ... يا شباب مصر حرام علينا اللى بنعملوا فى نفسنا دة ... يجى ويقولك ملتقى ,, يا خى حرام عليك ملتقى اية والمسجد الاقصى ممكن يتهدم فى اى لحظة ... اية؟؟!! عاوزين مننا اية ؟؟؟ تبعدونا عن العالم الحقيقى ونعيش فى عالم المسخرة والفن اللى انتو بتسموه ... يا خى حرام عليك ,, وحسبى الله ونعم الوكيل
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 3:07 am

مش ممكن كلام بيتكتب بالشكل دة

اية التفكير دة

ميرسى كتيييييييييييييييييييييييييير ليك ملك

تعليقك دة موضوع تانى واحسن ميت مرة من اللى انا كاتبة

شكرا تانى ليك

الحمد لله حسيت انى بكلم حد غير نفسى
"Maliek Ro7y@
لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ 438-34

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 948
دعاء المنتدى : يا رب توب عليا ...

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 3:17 am

لا يا عم ولا ردى احسن ولا حاجة موضوعك جميل جدا والله وربنا يوفقك

بجد احنا عينيا مغماية ومش شايفين غير طشاش حوالينا ,, همنا كله فى الكورة واللعب ومش شايفين ان فى دولة عربية اسلامية بتتدهم قدام عينينا وكل همنا نحضر الملتقى ...

تقدر تقولى اية هنستفاد من حكاية الملتقى دة ,, اوكى ما فيش مشاكل اننا نفرح ونهيص ,,, بس على اية ,,, الدور قرب اوى علينا ...

لازم نصحى ونفووووووق
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 3:23 am

نورت الموضوع بجد

الملتقى ده اسؤا حاجة بتتعمل فى الجامعة ويارب يبطلوا ونوفر المصاريف بتاعته فى حاجة مفيدة ويبقى فى ملتقى احسن من كدة وبهدف اسمى واعلى

بس بنكلم مين احنا خلاص الاحباط والياس قتلنا بجد

ميرسى ملك
bero.love
احلى مشرفه
احلى مشرفه
bero.love

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 617
دعاء المنتدى : اللهم ما ارحم موتنا وموتى الملسمين اجمعين

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 4:02 am

رائع فارس موضوع مهم جدا وجميل اوى ارائك يا مالك وانا معاكم فعلا لية احنا الجامعة الوحيدة اللى بيتعمل فيها الملتقى دة فعلا فية حاجات اولى من الملتقى وفعلا احنا عنينا متغمية عن اللى بيحصل حوالينا المفروض البركة فى الشباب والشباب فين دلوقتى اغانى ليل نهار مفيش تفكير غير فى حاجات تافهة مالهاش هدف قليل جدا اللى بيهتم بقضية فلسطين حتى مجرد انة يعرف اخر الاخبار وحتى اللى بيتابع مفيش فى ايدة حاجة لان مجرد انهم يفتحوا بابا الجهاد دة مش موجود قولى بالله عليك شعب بيحارب بالحجارة قصادمدافع ودبابات بالملاين المفروض البداية تكون من رؤساء الدول يا فارس وبعد كدة يبقى دورنا جهة لان مهما بنعمل مفيش فايدة ولا مظاهرات نافعة ولامؤتمرات الحل من عند ربنا يا فارس وبعد كدة من رؤساء الدول العربية احنا مكناش هنقدر نعمل حاجة فى حرب اكتوبر غير لما الدول العربية كلها اتحدت ويارب رؤساء الدول يفوقوا بقى
نصف قلبى لك
عضو فعال
عضو فعال
نصف قلبى لك

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 42
دعاء المنتدى : ربنا يصلح حال الجميع

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 7:36 am

السلام عليكم ورحمة الله وبر

رسالة من (بنوتة مصرية)

بالإمس لم يكن بداخلي سوي سؤال واحد ماذا أفعل من أجل القدس؟ من أجل أولي القبلتين وثالث الحرمين ؟-ماذا أفعل من أجل كرامتي التى ترفعها قبلة الصخرة ؟وحريتي التى يعبر عنها شموخ البيت العتيق !امام تلك الاعتداءات والانتهاكات التى تقوم بها قوات الاحتلال منذ عهد الصلبيين وحتى الان .
ولكن البيت لم يهتز أو يقبل الهزيمة وكانه يدرك أنه رمز الصحوة العربية والشموخ كما أنه رمز الكرامة والحرية والشرف وراية الاسلام التى رفعها عمربن الخطاب قبل 14 قرن من الزمان ولن تسقط مهما مكر العدو .
ورغم ادراكي ان الله لن يضيع البيت وانه هو الحافظ الحفيظ -الا ان قناعتي بأن علينا دور يجب ان نقوم به -دور نحو مقدستنا ، واذا لم نقوم نحن بحمايتها فما نحن فعلون؟ وما هو دورنا؟ -وما الهدف من اسلامنا وغايتنا بهذه الدنيا. -وبدات منذ سماعي عن المخطط الصهيوني بتحطيم باب المغاربة وحفر اسفلها في محاولة لهدم المسجد بعدما فشلت الانفاق التى قاموا بحفرهااسفل المسجد في هدمه والتنكيل بجدارنه ومحوه من الوجود -وعبر تلك الخطة الشيطانية التى اشعلت بداخلي بركان من الغضب ماذا افعل -ما هو دوري -هل انا مكتوفة الايدي -مخروسة اللسان -هل اعظم ما افعله انا والمسلمون من حولي هو بعث الرسائل عبر الانترنت والموبيل وكذلك استخدام الوسيلة التقليدية للمواجهة صوم الخميس واعلان اقرب جمعه يوم للغضبة -فهل هذا كل ما يملكه المسلمون من قوة -هل هذا عو المنتهي - هل بالفعل اصبحنا نلجا لاضعف الايمان
انا لا اطالب باستخدام القوة او العنف ولكن اطالب باستخدام العقل الذي يستخدمه اليهود قبل السلاح -هذا العقل الصهيوني الذي شكل وجدان الراي العام العالمي وجعله يتعاطف معه -هذا العقل الذي خلق من صورة المقاوم عن ارضه وعرضه صورة للارهابي الغاشم -هذا العقل الذي كتم كل صوت مدافع عن الحق الفلسطيني بشكل خاص والعربي بشكل عام -انني اعلن بالفعل انبهاري بهذا العقل الصهيوني الذي اختار التوقيت الصحيح بعدما نجح في ارساء روح الفتنة والقتال واشعال فتيل الحرب الاهلية داخل الاراضي الفلسطينة -هذا الصهيوني الذي خلق من بعض النفوس الضعيفة داخل الاراض المحتلة عملاء جبناء لا يرغبون في شي سوي المال -
انني اعلن انبهاري بهذه العقلية التى نجحت في اخماد دهاء العقل العربي وحولته الي تكوين ليفي داخل كل انسان عربي .
وانا لست بجلاد او محقق او انني اعلي شانا من هؤلاء العرب بل اعترف انني ايضا اصبحت مسلوبة القدرة علي التفكير اريد ان اصرخ لاكون حائط بشريا امام مسجدي وقبلتي ولكن كيف -اريد ان ازرع صورة الاقصي داخل وجدان كل عربي ولكن كيف ؟اريد ان اخرج للعالم واستحلفه ان ينطق بالحقيقة هل ما يجري علي ارض فلسطين عدل - اريد ان اصرخ بوجه الراي العام العالمي حاملة -صور الاطفال الشهداء الذين قضوا علي يد اليهودحاملة صور الهدم والغراب والدمار الذي الحقه اليهود ببوابة المغاربة ولكن وما ان حملت تلك الصور وقررت الانطلاق حتى تراجعت كيف اخرج بصور الاطفال الذين قتلوا علي يد اليهود في الوقت الذي يقتل فيه الفلسطينيون اولادهم -كيف اخرج بصور الاقصي ودماره ومذبحة مسجد الهداية لم يمضي عليها ايام -كيف اطالب بحق العدل ووقف القتال واصحاب الحق يدمرون انفسهم -حالة من المتناقضات اعيشها ومن الممكن ان تكون حملتها كلماتي -ولكن ورغم انني لم ارغب من هذه الكلمات الا من ايجاد صوت يساندي لحماية الاقصي وحماية انفسنا بعدما خرجت اسال ماذا نفعل من اجل الاقصي فلم اجد سواء حجة البليد بيانات واستنكارات ومطالبة بحل وموقف عادل -ومناشدة الامم المتحدة باتخاذ موقف من اجل القدس وعندما تساءلت وما موقفنا نحن الشعوب العربية لم اجد الا اجابة واحده ان البيت له رب يحمية نعم البيت له رب يحميه ولكن ما الذي يمكن ان نقدمه نحن لحماية انفسنا -فهل من الممكن ان نحاول جميعا الخروج من قمم المعارضة الصامتة لطرح افكار عملية واعادة تشكيل عقل عربي قادر علي خرق الخطط الصهيوينة -هل من الممكن اتمني ذلك .

----------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------

هذه الرسالة التي أنقلها الى هذا المتصفّح كما وردت في إحدى المدونات ( لبنوتة مصرية , كما سمّت نفسها ) رأيت

فيها من الوعي , والاستفزاز الخلاقّ ما من شأنه أن يكون مقدمة لكل ذي صاحب ضمير في أمتناأن ينهض بما هو مناط

بعهدته من واجبات ودور تجاه أولى القبلتين , وثالث الحرمين , فلسطين الحبيبة وفي القلب منها المسجد الأقصى

والقدس الشريف الذي لن أضيف شيئا لوصف حاله الآن على ماورد وماعبرت عنه رسالة

تلك البنت العزيزة التي أدمت قلوبنا لما نحن فيه من تقصير , وتطاحن , وتفتيت للقدرات , وسقوط في شراك " معارك

فتنة " حفر قاعها العدو تحت أقدام بعضن البعض ووقف هويتفرج علينا .
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 5:26 pm

ميرسى بيرو رد واضح ومفهوم بس لو احنا استنينا الرؤساء تتحرك ده مش هيحصل وكلنا عارفين كدة

انا بستنى كل يوم الحل او ع الاقل حاجة تخفف كل دة بس ......؟؟

فى برنامج الطبعة الاولى (احمد المسلمانى) قال الحل اننا نبعت جوابات واستنكارات للسفارة الامريكية والاسرائيلية فى مصر ونندد بكل اللى بيحصل

شفتوا .........حتى لما هنشتكى شوف هنشتكى لمين.......سبحان الله

بس تقريبا هو ده الحل المنطقى ولو فكرنا هنعرف احنا قد اية بقينا ضعاف وضعاف قوى كمان

شكرا بيرو
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 5:30 pm

نصف قلبى لك.................ربنا يحميك ويخليك

البنوتة المصرية دى خلتنى مكسوف قوى من نفسى

كلام معبر وجامد وواقعى احنا فعلا بقينا كدة

ماذا افعل -ما هو دوري -هل انا مكتوفة الايدي -مخروسة اللسان -هل اعظم ما افعله انا والمسلمون من حولي هو بعث الرسائل عبر الانترنت والموبيل وكذلك استخدام الوسيلة التقليدية للمواجهة صوم الخميس واعلان اقرب جمعه يوم للغضبة

دى الحقيقة ومفيش حاجة قدامنا ..............؟؟

شكرا نصف قلبى لك
جاسمين
عضو فضى
عضو فضى

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 326
دعاء المنتدى : لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 7:27 pm

اولا نايس توبيك يا فارس وجاي في وقته انا من رأيي ابسط حاجة ممكن نعملها نقاطع المنتجات الاسرائيليه والامريكيه عشان طبعا هما بيشتروا بفلوسها اسلحة ويدمروا بيها المسلمين وعلي فكرة صاحب شركه السجاير اللي مغرقة العالم ده يهودي ومخصص اكتر من نصف مكسب السجاير دي لاسرائيل طبعا المكسب ده مليارات الدولارات يوميا يعني احنا بنتمتع ونعمل دماغ واخواتنا بيموتوا بسببنا
بس ممكن كمان نقنع المدخنين انهم يبطلوا تدخين بس مش هنقولهم دي مضرة ولا بتسبب الوفاة هنقولهم دي بتسبب معانات ومجاز للمسلمين
اسفة ع الاطاله بس يارب يكون رأيي في محله
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 10:55 pm

علشان مش نشترى منتجاتهم لازم يكون فى بديل مناسب ودة للاسف مش موجود

ولو فى بديل مش بيكون بنفس الجودة والكفاءه

ميرسى ليكى جاسمين
Faris A7med
مشرف شباب الجامعه
مشرف شباب الجامعه
Faris A7med

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالخميس مارس 11, 2010 5:02 pm

اية محدش لاقى حلول تانية ولا خلاص نمنا كالعادة

حد يفكر فى حاجة معقولة ونقدر نعملها
Law abiding citizen
عضو فضى
عضو فضى
Law abiding citizen

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 358
دعاء المنتدى : اللهم اغفر لوالدى وارزقنا شهاده فى سبيلك وميته فى بلد حبيبك

مُساهمةموضوع: رد: لاتلمسوا الاقصى.................؟؟   لاتلمسوا الاقصى.................؟؟ Icon_minitimeالجمعة مارس 12, 2010 2:25 pm

بجد الموضوع هايل والواحد من كتر العجز اللى حاسس بيه مبقاش عارف يعمل ايه وانا لو وصلت لفكره كويس هعرضها عليكو

لاتلمسوا الاقصى.................؟؟
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» الا المسجد الاقصى ثالث الحرمين
» تم هدم المسجد الاقصى موضوع لن يحث ابدا