منتدى جامعه جنوب الوادى بقنا
ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
منتدى جامعه جنوب الوادى بقنا
ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
منتدى جامعه جنوب الوادى بقنا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى جامعه جنوب الوادى بقنا


 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!

اذهب الى الأسفل 
+19
tota2010_99
مييييييييين
M.ROSHDY
hadota
MORO
موئه
جاسمين
توتى
البرآة
after departure
هبة
"Maliek Ro7y@
حسين صبرى
mido_2010
tena
المستشار شاهين
امير روما
sandy38
zamallekawaya 4 ever
23 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
zamallekawaya 4 ever
نائبة المدير العام
نائبة المدير العام
zamallekawaya 4 ever


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 12438
العمر : 32
الموقع : ياما ف البيت او ف الجامعه
تاريخ التسجيل : 30/03/2009
نقاط : 51796

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 2:17 am

موضوعي اليوم موضوع حساس يخص شر يحه كبيره من فتياتنا

صمت الفتاة عند بدء المعاكســـــــــه بها ,
ماذا يعني ؟!

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! 2exra5f

"لماذا تصمت الفتاة عند معاكستها او بدء الشاب مغازلتها ؟


سؤال يحتاج الى اجابة .. قصص كثيرة , توضح صحة هذا
الامر ,
ومهما كان نوع المعاكسه فان الصمت يكون سيد
الموقف .

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! 30axv6v

هل هو خوف ام ضعف ام رضا ؟

*فتاة تغزل بها ابن عمها وكان قصده غير شريف فرفضت اخبار اهلها بالامر !! .

*واخرى تاتيها مكالمات ورسائل من شخص لا تعرفه , فرفضت
اخبار احد بالامر ,

*وفتاة تعرضت للاغتصاب ولم تخبر احد فضاع
مستقبلها وضاعت حياتها , ولجات الى ايذاء نفسها ..


وسؤالي هنا .

. ما الذي يدفع الفتاة الى الصمت عند معاكستها ؟؟؟؟؟؟

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Blink2
هل هو الخوف ؟؟؟

هل هو الضعف ؟؟؟

ام هو الرضا ؟؟؟

في انتظار مشاركتكم وارائكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
????
زائر
avatar



ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 3:31 am

اولا


انا بشكرك على موضوع الرائع ده



ثانيا


انا ارجح انها تكون خايفه


من شحض اول مره يكلمها ولما يكلمها يغزلها فينبعث منها الخوف والريبه من هذا التصرف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
????
زائر
avatar



ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 3:39 am

اولا


انا بشكرك على موضوع الرائع ده



ثانيا


انا ارجح انها تكون خايفه


من شحض اول مره يكلمها ولما يكلمها يغزلها فينبعث منها الخوف والريبه من هذا التصرف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sandy38
نائبة المدير العام
نائبة المدير العام
sandy38


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 12691
العمر : 33
دعاء المنتدى : قل لن يصيبنا الا ما كتبة الله لنا
تاريخ التسجيل : 24/10/2009
نقاط : 54473

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 10:43 am

لا يا حجة المجتمع
ميرسي ع التوبيك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
zamallekawaya 4 ever
نائبة المدير العام
نائبة المدير العام
zamallekawaya 4 ever


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 12438
العمر : 32
الموقع : ياما ف البيت او ف الجامعه
تاريخ التسجيل : 30/03/2009
نقاط : 51796

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 3:41 pm

ميرسي لمرورك يا تيتو
بس هو مش خوف تقدر تقول لانها لو عملت كدا هتجيب لنفسها مشاكل


نورتي يا ساندي وعندك حق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
امير روما
عضو فضى
عضو فضى
امير روما


ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 978
العمر : 34
تاريخ التسجيل : 17/10/2009
نقاط : 28411

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 4:25 pm

انا بقول احترام من البنت لما تسكت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المستشار شاهين
عضو برونزى
عضو برونزى
المستشار شاهين


ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 242
العمر : 36
دعاء المنتدى : ربنا آتنا فى الدنيا حسنة .. وفى الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
تاريخ التسجيل : 21/03/2010
نقاط : 26808

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 5:05 pm

على فكــــــــــــــــــــــــــره هو توبيك جامـــــــــــــــــــــــــــــد
بس هو مش ...........................خوف
ولا هو................................ضعف
ولا هو ................................رضاء
الاجابه فى نظرى ده احترام من بيتها لانى الرد على السفهاء الصمت وبعدين فى بنات دلوقتى
بتلعب كارتيه وكونغ فو ااااااااااا ياجدعان خلي بالكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.islamaway.com
tena
كبير المراقبين العامين
كبير المراقبين العامين
tena


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 1519
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 30/07/2009
نقاط : 31541

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 6:37 pm

مش زنبها زنب المجتمع الى عايشة فية
لانى لو اتكلمت يقولك البنت دى مش محترمة وكذا وكذا
انما فى الاغلب هو خوف لو كانت المعاكسة عدت الخط الاحمر
لكن لو بالكلام خلاص اللى يقول يقول تعمل نفسها مش سامعة


عدل سابقا من قبل tena في الأربعاء مايو 12, 2010 9:55 pm عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mido_2010
عضو فضى
عضو فضى
mido_2010


ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 399
العمر : 34
دعاء المنتدى : اللهم من اعتز بك فلن يذل،
ومن اهتدى بك فلن يضل،
ومن استكثر بك فلن يقل،
ومن استقوى بك فلن يضعف،
ومن استغنى بك فلن يفتقر،
ومن استنصر بك فلن يخذل،
ومن استعان بك فلن يغلب،
ومن توكل عليك فلن يخيب،
ومن جعلك ملاذه فلن يضيع،
ومن اعتصم بك فقد هدى إلى صراط مستقيم،
اللهم فكن لنا وليا ونصيرا، وكن لنا معينا ومجيرا، إنك كنت بنا بصيرا

اللهم صل و سلم و بارك علي سيدنا محمد و علي آله
و صحبه و سلم و الحمد لله رب العالمين

تاريخ التسجيل : 12/10/2009
نقاط : 28228

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 9:23 pm

طبعا مع احترامى لموضوعك بس البنت هى مع تجيب لنفسها المعاكسة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حسين صبرى
عضو فضى
عضو فضى
حسين صبرى


ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 351
العمر : 36
الموقع : قنا / شارع مصنع المكرونه على طريق مصر / اسوان
دعاء المنتدى : يا رب تبارك وتزيده
تاريخ التسجيل : 22/06/2009
نقاط : 28154

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 9:37 pm

هو بالظبط مش خوف ولا ضعف واكيد عمره ما هيكوون رضا , لان مفيش بنت ترضى انها تتعاكس الا البنات اللى سورى فى اللفظ مش محترمين وبيبقوا مبسوطين بكده , طب لو كانوا ولا واحده من التلاته دول امال يبقوا ايه ؟ زى ما قالت بعض الناس هنا ان ده ينبع من كون ان البنت محترمه وبنت ناس عشان ما تردش على شخص سفيه بيعاكسها والا لو ردت عليه اولا تبقا البنت فتحت للشاب اللى بيعاكسها مجال انه يزداد فى تصرفه المشين ده وثانيا اى واحد فى مجتمعنا باعتباره شرقى وخصوصا فى الصعيد لو البنت ردت على اللى بيعاكسها اكيد اى شخص هيشوفها هياخد عنها انطباع مش كويس لذلك البنت بتوفر على نفسها وتسكت لان كما بيقول المثل خير الرد على السفيه السكوت

ده رأيى وتفسيرى للموضوع

وشكرا زملكويه على الموضوع وتقبلى مرورى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
????
زائر
avatar



ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 10:59 pm

موضوع جامد جامد جامد
بس انى هاقول رأى متواض جدا
هى اولا فى معاكسه حلوه ودمها خفيف فى البدايه بغرض ضحك هزار
ودى من ناحيه الشباب بتكلم مش من ناحيه رد البنت
وفى معاكسه غبيه وبتكون متخلفه وهبله
وفى معاكسه بتكون صامته
اولا دا من ناحيه الشباب وانا متفق مع ان التلاته غلط وعيب
ومن رأيى ان الشاب اللى بيعاكس بيقلل من قيمه نفسه ودا رأيى سواء المعاكسه عجبت البنت وضحكتلو ولا اضايقت ولا سكتت وطنشت
دا بالنسبه للشباب
بالنسبه للبنات فى بنت بحس انها بتفرح اما تتعاكس وتحس انها حلوه وعاجبها كدا
فى اللى بتضايق والموضوع دا بينرفزها
وفى اللى ولا كانها سامعه حاجه وتمشى وكانى كلب بيهوهو وراها مع احترامى للجميع عن التشبيه دا بس اهو رأى
وعلشان كدا بقول قله قيمه للى بيعاكس من الشباب
واما موضوع بتسكت ليه فدا الصح لانها لازم تسكت ولا كان اللى بيعاكس دا بنى ادم بيتكلم
بس السكوت دا فى حدود لانى لو تعدى حدودو لازم تستنجد بقريبها اخوها جارها .
نايس توبيك وتقبلى مرورى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
????
زائر
avatar



ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 11:14 pm

والله هو موضوع جميل جدا بس فى ولاد ممكن يكون رد فعلها مش كويس على البنت لو غلطت فية وهو بيعاكسها لذلك البنت مش بترد .... وانا من وجهه نظرى ان الولد المفروض انه ميعاكسش علشان ميقلش من قيمتة ويراعى ربنا علشان اكيد معاه اخوات وكما تدين تدان بس والله لو حب انه يعاكس يعاكس البنات اللى عايزة تتعاكس وانتوا اكيد فاهمين قصدى....
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
tena
كبير المراقبين العامين
كبير المراقبين العامين
tena


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 1519
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 30/07/2009
نقاط : 31541

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 11:24 pm

ياريتها وصلت للشباب انا فى مرة صحيت بدرى على صراخ واحدة الساعة 6 الصبح
وكان لبسها محترم طبعا عملها حاجة مش كويسة وياريتة شاب دة واحد سنة كبير
بالزمة دة كلام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
"Maliek Ro7y@
مشرف عام أقسام الكليات الأدبية
مشرف عام أقسام الكليات الأدبية
ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! 438-34


ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 948
العمر : 34
الموقع : ___
دعاء المنتدى : يا رب توب عليا ...
تاريخ التسجيل : 27/06/2009
نقاط : 29107

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 11:26 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

الموضوع كويس ومثير للنقاش
انتى بتقولى لية البنات بتسكت لما تتعاكس ؟؟!!!

بصى البنت فى حالة لازم تسكت فيها وما تردش وتمشى زى ما قال مؤمن ولا كأنى كلب بيهوهو ,, ودا الاحسن ليها لانها لو ردت اللى بيعاكسها بيفهم انها راضية بالمعاكسة دية ومبسوطة كمان ...

بس انتى مسكتى فى لية البنات بتسكت لما تتعاكس وسيبتى لية البنات بتتعاكس اصلا ؟؟؟؟

ارضى زمتك شباب تعبان ومش متجوز وشايف مناظر اللى بيشوفها فى الجامعة ولا برة الجامعة عاوزة اية منو غير انة يعاكس !!!!!

البنت النهردة ازاى ما كنش لبسها زى اللى بنشوفو اليومين دول ,, ما تبقاش بنت وما تبقاش حلوة ولا ولا ولا ولا .......

يعنى انتى عاوزه الواحد يشوف المناظر دى وكمان ما يتكلمش يبقى ازاى يعنى !!!!!

ازاى يعنى نا مش فاهم ...

بصى شوفى اى شاب يقدر يتكلم عن بنت لابسة لبس كويس !!!!!! مش هتلاقى طبعا

انتى عارفة ان الواحد مننا لما يشوف بنت ولابسة لبس خمار او نقاب الواحد والله بيرتاح يا شيخة ... على الاقل احسن من انه يشوف بنات لابسة مش عارف اقولك اية ...

يعنى الغلط من البنات ومش بقول كدا عشان ابعد اى غلط من الاولاد بالعكس طبعا الولاد عليهم ذنب انهم بيتمادوا مع اللى بيتمادو ...

بس انا عاوز اسأل مين فينا سيدنا يوسف ؟؟؟!!!

يعنى البنات اللى بتمشى بطريقة مش كويسة فى الشارع او بتمشى عاوزة تتعاكس او لابسة لبس مش كويس تتقى الله فينا عشان احنا مش ناقصين تعب ,,, مش هما والزمن علينا ....د

وانتى لما جبتى صور بنات بتتعاكس ,,, شوفى الصور اللى جبتيها,,, بزمتك دا لبس يرضى ربنا ويخلى الواحد ا يتكلمش ,,, يعنى اللبس هوا اللى بيخلى الناس بتتكلم او بتعاكس او طريقة البنت فى المشى هيا اللى بتخلى الاولاد بيتكلموا او بيعاكسوا .....

الشبااااااااااااااااااب تعباااااااااااااااااااااان ارحموووووووووووووووووونااااااااااااااااا
هتقعدووووووووووووونا فى البيووووووووووووووت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
امير روما
عضو فضى
عضو فضى
امير روما


ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 978
العمر : 34
تاريخ التسجيل : 17/10/2009
نقاط : 28411

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 3:20 am

لا يا اسماعيل والله مش قصيه لبس ولا ماشية البنت انا اعرف ناس بتاعكس بنات لابسة اسدال وبتلبس نقاب بقى عندهم مزاج المعاكسة دى ربنا يتولى المسلمين برحمته
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
zamallekawaya 4 ever
نائبة المدير العام
نائبة المدير العام
zamallekawaya 4 ever


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 12438
العمر : 32
الموقع : ياما ف البيت او ف الجامعه
تاريخ التسجيل : 30/03/2009
نقاط : 51796

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 7:24 am

بجد كلكم نورتوني بوجهات نظركم
وربنا يهدينا ويهدي الشباب اجمعين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
tena
كبير المراقبين العامين
كبير المراقبين العامين
tena


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 1519
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 30/07/2009
نقاط : 31541

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 10:19 am

المشكلة انى الشباب مش متربى
لانى مافيش شاب متربى ولو قاعدت قدامة واحدة مشكويسة فى اللبس
لو هو محترم مش هيبص
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
امير روما
عضو فضى
عضو فضى
امير روما


ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 978
العمر : 34
تاريخ التسجيل : 17/10/2009
نقاط : 28411

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 1:54 pm

انا مع وجهه نظرك يا تينا اللبس ولا الماشية مش نطاق او مبرر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
zamallekawaya 4 ever
نائبة المدير العام
نائبة المدير العام
zamallekawaya 4 ever


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 12438
العمر : 32
الموقع : ياما ف البيت او ف الجامعه
تاريخ التسجيل : 30/03/2009
نقاط : 51796

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 9:23 pm

والله صح يا تينا انتي وامير
وربنا يصلح الحال ويهدينا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حسين صبرى
عضو فضى
عضو فضى
حسين صبرى


ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 351
العمر : 36
الموقع : قنا / شارع مصنع المكرونه على طريق مصر / اسوان
دعاء المنتدى : يا رب تبارك وتزيده
تاريخ التسجيل : 22/06/2009
نقاط : 28154

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالجمعة مايو 14, 2010 3:24 pm

tena كتب:
المشكلة انى الشباب مش متربى
لانى مافيش شاب متربى ولو قاعدت قدامة واحدة مشكويسة فى اللبس
لو هو محترم مش هيبص

مفيش نار من غير دخان يا تينا , طب ما البنت تحترم نفسها من الاساس لان هى اللى فتحت على نفسها الباب ده , ومش معنى كلامى ده انى بلوم البنت , لا انا كمان بلوم الشباب برده لانه برده لازم يكون على درجه من التدين والالتزام تمنعه عن انه يعمل كده .

وبالتالى لو حسبناها مع بعض هنلاقى ان الاتنين - شباب وبنات - مسؤلين , وانا شايف ان البنات مسؤلين زياده حبتين عن الاولاد , وتذكروا مقوله مفيش نار من غير دخان , ومتفسروش كلامى على انه تحيز لجنسى , لا بالعكس انا بقول رأيى بكل حياديه وشفافيه من خلال الواقع اللى عايشه وشايفه .

ومن ناحيه تانيه فى بعض الشباب من اصحاب النفوس الضعيفه او المريضه مش عاتق لا محترمه ولا حتى متبرجه , يعنى فى الرايحه واللى جايه يعاكس وكان المعاكسه دى غذاء روحه وبالتالى ما تعولوش عليهم كمعيار او كصوره من الشباب لانهم اساسا شخصيات مش هيصتلح حالها الا اذا ربنا هداها وبطلت تعمل كده .

الخلاصه ان الاتنين مسؤلين بغض النظر عن مقدار مسؤليه كل من الجنسين , والحل هو التحلى بالقيم المثاليه والاخلاق والامتثال لاوامر الله لان مفيش حد هيخضع للمبادئ السابقه دى وهيعاكس فى رأيى .

اخوكم \ حسين صبرى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
tena
كبير المراقبين العامين
كبير المراقبين العامين
tena


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 1519
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 30/07/2009
نقاط : 31541

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالجمعة مايو 14, 2010 7:24 pm

ربنا لية ادينا عقل
وميزنا عن الحيوان
علشان نقدر نتحكم فى مشاعرنا وشهواتنا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
هبة
عضو جامد قوى
عضو  جامد قوى
هبة


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 137
العمر : 32
دعاء المنتدى : ""اللهم إني أسالك إيمانا دائما وأسألك قلبا خاشعا وأسألك علما نافعا وأسألك يقينا صادقا وأسألك

دينا قيما وأسألك العافية من كل بلية""




تاريخ التسجيل : 24/02/2010
نقاط : 26437

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالسبت مايو 15, 2010 7:09 am

البنات مش بترد عشان محترمة

والولاد اللى بيحبوا يعاكسوا عندهم نقص

تسلمى يا زملكاوية ع الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
????
زائر
avatar



ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالإثنين مايو 17, 2010 2:54 am

يا جدعان العيب من الناحيتين
بس اهو اللى حصل وفى بنات بتلبس لبس مش كويس
احنا نعاكس ليه
ماهو لو دورنا ع اللبس ايام زمان كانت الناس مش ملتزمه فى اللبس ودا واضح جدا
فى الافلام القديمه بس كان فى امان عن كدا
كانت تتعمل حفلات لام كلثوم وعبد الحليم وكان الجمهور مختلط محصلش مشاكل
هههههههههه شوف بقى حفلات اليومين دول والمصايب اللى بتجرى فيها
يا جدعان عيب مجتمع عيب ظروف
بس المفروض احنا ايه نعمل حاجه مقتنعين انها غلط ونعلقها ع شماعه العيب فى مين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
after departure
عضو جامد قوى
عضو  جامد قوى
after departure


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 99
العمر : 32
دعاء المنتدى : اللهم لك الحمد حتي ترضي ولك الحمد اذا رضيت ولك الحمد بعد الرضي ولك الحمد علي كل حال لك الحمد انت نور السماوات والارض ومن فيهن لك الحمد انت قيوم السماوات والارض ومن فيهن ولك الحمد انت الحق ووعدك حق ولقاؤك حق
تاريخ التسجيل : 11/04/2010
نقاط : 26205

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالخميس يونيو 10, 2010 7:10 am

نايس توبيك
ولازم البنت تسكت لما تتعاكس
لانها لو ردت هيتقال ان البنت دي مش محترمة
وانها مبسوطه بالمعاكسة دي
وكمان بتدي فرصة للولد انه يكلمها
اما بقي اللبس بتاع البنات هو السبب
دا مش مبرر للمعاكسة
لان كمان في منقبات بتتعاكس علي عيونها
تقبلو مروري
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
البرآة
عضو متقدم
عضو متقدم
البرآة


انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 63
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 13/04/2010
نقاط : 26123

ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!   ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!! Icon_minitimeالخميس يونيو 10, 2010 7:16 am

[quote="shab men hokok"]يا جدعان العيب من الناحيتين
بس اهو اللى حصل وفى بنات بتلبس لبس مش كويس
احنا نعاكس ليه
ماهو لو دورنا ع اللبس ايام زمان كانت الناس مش ملتزمه فى اللبس ودا واضح جدا
فى الافلام القديمه بس كان فى امان عن كدا
كانت تتعمل حفلات لام كلثوم وعبد الحليم وكان الجمهور مختلط محصلش مشاكل
هههههههههه شوف بقى حفلات اليومين دول والمصايب اللى بتجرى فيها
يا جدعان عيب مجتمع عيب ظروف
بس المفروض احنا ايه نعمل حاجه مقتنعين انها غلط ونعلقها ع شماعه العيب فى مين Arrow بجد كلامك خلص كل الحكاية اهم حاجه هى الاقتناع والاحترام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
ليه البنات بتسكت لما بتبتعاكس!!!!!!!
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» كيف تذاكر البنات تعالو يا شباب نشوف اذاي بتذاكر البنات
» شوفواااااااااااااااااا البنات على المنتديات
» عايز ايه من البنات!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
» فن تظبيط البنات
» 7 عيوب فى البنات

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى جامعه جنوب الوادى بقنا :: && الاقسام الترفيهيه && :: بنات الجامعه-
انتقل الى: