منتدى جامعه جنوب الوادى بقنا
ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز R2

عزيزى الزائر انت الان موجود بمنتدى جامعه جنوب الوادى بقنا,

نرجو منك الاشتراك , لكى تستفيد بخدمات المنتدى.
ملوحظه:لو سمحت بعد الاشتراك اذهب الى اميلك لتفعيل عضويتك
حتى تسطيع الاستفاده الكامله.......
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز

mero_mero
شيماء
hamdy_2010
امير روما
موئه
جاسمين
10 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
جاسمين
عضو فضى
عضو فضى

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 326
دعاء المنتدى : لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Empty
مُساهمةموضوع: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالأحد يوليو 04, 2010 1:08 pm

ده اللي انا عايزة اوضحه للبنات من خلال اللي شوفته في حياتي
بصي يا ستي اول حاجه بتكوني في حالك لغايه لما بييجي واحد تعجبيه وتخطفي قلبه وبعدها تحبو بعض ويفضل يقولك هتجوزك وفعلا تتجوزوا بصي بقي بيحصل ايه
اولا
مش هيعجبه شكلك لو لابستي اللبس اللي كنتي بتلبسيه قبل ما تتجوزوا مع انه كان عاجبه ايام لما كنتوا بتحبوا بعض مع ان لبسك ممكن يكون السبب الاساسي اللي حبك عشانه وجذبه ليكي ولو لاقاكي لابسه ضيق هيقولك انتي شايفاني كيس جوافه ولا قرطاس لب اجري غيري والبسي حاجه محترمه (خدي بالك هو بيعمل كده عشان يثبت للناس انك اهملتي في نفسك بعد الجواز)
ثانيا
هتكتشفي انه بيحب الاكل جدا وممكن ينكد عليكي لو كنتي تعبانه في يوم ومطبختيش او لو رجع من الشغل ولاقي الاكل لسه علي النار
ثالثا
هيفضل طول النهار يطلب طلبات كتير ويخليكي تقومي وتقعدي كل 5 دقايق وياريت علي كده وبس ده كمان عايزك تهتمي بنفسك (يعني بزمتك هتلاقي وقت من فين)
رابعا
هتكتشفي ان الحب ده كان كله كلام وبس وهتلاقيه اناني جدا ومش هيقولك كلام حلو كل اللي هيقوله عايز اكل و عايز شاي وقهوه ونسكافيه لغايه لما يحسسك انك في مطعم او في كوفي شوب
خامسا ودي اخر حاجه
هتكتشفي انه مكنش عايز زوجه ده كان عايز خادمه للست مامته لانه شافها تعبت من كتر شغل البيت واهه بالمرة يريحها من شغل البيت ويوفر فلوس الشغاله وطبعا هتبقي شغاله ومش هتاخدي اجازة غير لما تكوني غضبانه عند مامتك ولو قولتي لمامتك انه مخليكي خدامه لمامته هترد عليكي وتقولك" لاجل الورد يتسقي العليق و لاجل الصقر تخدمي ام قويق" طيب وانتي ذنبك ايه عشان تخدمي ام قويق يوووووووووو اقصد حماتك دي حتي كلمه الحماه من الحمي والعياذ بالله
ع العموم كفايه كده انا عملت اللي عليا اللهم اني بلغت اللهم فاشهد وعقلك في راسك تعرفي خلاصك
موئه
عضو VIP بمنتدى الجامعه
عضو VIP بمنتدى الجامعه
موئه

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 202
دعاء المنتدى : اللهم أنت السلام ومنك السلام تبارك وتعاليت يا ذا الجلال والأكرام

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 06, 2010 2:57 pm

تسمحى لى اكون اول من يرد على موضوعك الجميل بس هيكون تعليقى على كل فقره بعد ازنك اول حاجه قبل ما اعلق ان اللى بيحب واحده بيشوفها اجمل واحده مش بلبسها الضيق ولا الميكاب بس بشخصيتها الحلوه وحبها ليه
مش هيعجبه شكلك لو لابستي اللبس اللي كنتي بتلبسيه قبل ما تتجوزوا مع انه كان عاجبه ايام لما كنتوا بتحبوا بعض مع ان لبسك ممكن يكون السبب الاساسي اللي حبك عشانه وجذبه ليكي ولو لاقاكي لابسه ضيق هيقولك انتي شايفاني كيس جوافه ولا قرطاس لب اجري غيري والبسي حاجه محترمه (خدي بالك هو بيعمل كده عشان يثبت للناس انك اهملتي في نفسك بعد الجواز)
ليه متقوليش انو خايف عليكى من عيون الناس ونصيحه البسى اللى هو عاوزك تلبسيه مادامتى بره شقتك لكن نوعى فى اللبس براحتك انتى ومعاه والمفروض انتى اللى تثبتيله عكس كده ماله لو احرجتيه بالزوق وقولتيلو اللى انته عاوزه هيكون يا حبيبى اللى عاوز تشوفنى بيه قولى عليه وانا البسه علشان خاطر عيونك كده يعنى Smile
ده مش اكتشاف دى حقيقه لاننا كلنا عارفين ان اقرب طريق للراجل معدته وتسمحيلى ده تقصير منك انتى لو رجع ملقاش الاكل جاهز ده المفروض انو يرجع يلاقى الاكل خلص وميلاقكيش اساسا بهدوم المطبخ
هيفضل طول النهار يطلب طلبات كتير ويخليكي تقومي وتقعدي كل 5 دقايق وياريت علي كده وبس ده كمان عايزك تهتمي بنفسك (يعني بزمتك هتلاقي وقت من فين)
دى واظيفتك انك تلبيله كل طلباته وانتى وقتك لمين غيره وانتى وشطارتك انك تحسسيه ان كل حاجه هو عاوزها متاحه
هتكتشفي ان الحب ده كان كله كلام وبس وهتلاقيه اناني جدا ومش هيقولك كلام حلو كل اللي هيقوله عايز اكل و عايز شاي وقهوه ونسكافيه لغايه لما يحسسك انك في مطعم او في كوفي شوب
على فكره ده بايدك انتى انتى اللى تقدرى تخليه يكون احسن من ايام الخطوبه بالعكس ده كانت حاجات غير متاحه بالنسبه لكم وبقت خلاص متاحه والمفروض يكون فى تنوع فى اليوم ماله لو حسستيه انو فى كافيه شوب او حتى كباريه وممكن ساعات كمان فى فيلم عربى او اكشن لازم الحياه تكون متنوعه علشان الملل ميدخلش بينكم

هتكتشفي انه مكنش عايز زوجه ده كان عايز خادمه للست مامته لانه شافها تعبت من كتر شغل البيت واهه بالمرة يريحها من شغل البيت ويوفر فلوس الشغاله وطبعا هتبقي شغاله ومش هتاخدي اجازة غير لما تكوني غضبانه عند مامتك ولو قولتي لمامتك انه مخليكي خدامه لمامته هترد عليكي وتقولك" لاجل الورد يتسقي العليق و لاجل الصقر تخدمي ام قويق" طيب وانتي ذنبك ايه عشان تخدمي ام قويق يوووووووووو اقصد حماتك دي حتي كلمه الحماه من الحمي والعياذ بالله
ع العموم كفايه كده انا عملت اللي عليا اللهم اني بلغت اللهم فاشهد وعقلك في راسك تعرفي خلاصك

لا طبعا انتى لازم تخدمى حماتك حتى لو هو مش عاوز كده لان انتى اكيد ليكى اخوات ولاد واكيد عاوزه مرات اخوكى تشيل امك من على الارض شيل وليه تسميها ام قويق ليه متعتبرهاش امك التانيه يا شيخه ده بيقولو دعوه الحما فى السما ودعوه الام فى الكم

وتسمحيلى انتى شايفه الجزء الوحش فى الجواز اللى ممكن تتجاهليه لكن مش شايفه اهم حاجه فيه وهو الاستقرار والحب والحنيه ونصك التانى سواء فى دنيتك او فى دينك متزعليش منى لو كنت طولت عليكى بس هى دى وجهه نظرى ونصيحتى وانتى حره

شكرا وتقبلى مرورى
امير روما
عضو فضى
عضو فضى
امير روما

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 978

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 06, 2010 3:41 pm

نايس توبيك
hamdy_2010
عضو جامد قوى
عضو  جامد قوى
hamdy_2010

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 104
دعاء المنتدى : اللهم اجعلنى خيرا مما يظنون
ولا تؤاخذنى بما يقولون
واغفر لى ما لا يعلمون

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 06, 2010 4:36 pm

ع فكره كنت بردوا هرد على كل فقره
بس تقريبا موئه قالت كل حاجه
نايس توبيك
جاسمين
عضو فضى
عضو فضى

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالأربعاء يوليو 21, 2010 7:03 am

موئه
ميرسي ليكي وانتي تطولي براحتك يا قمر بس اا مش شايفه الجزء الوحش ولا حاجه انا شايفه الواقع كل اللي متجوزين حوليا بيعانوا نفس المعاناه وتقريبا معظم قرايبي حصلهم بينهم طلاق بسبب الحاجات دي ع العموم راي حضرتك صح ومقدرش اقول غير ربنا يوفقك ويسعدك
جاسمين
عضو فضى
عضو فضى

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالأربعاء يوليو 21, 2010 7:03 am

امير روما ميرسي لمرورك
جاسمين
عضو فضى
عضو فضى

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالأربعاء يوليو 21, 2010 7:05 am

نور ميرسي لمرورك نورتي التوبيك
شيماء
مشرفه كليه الاداب
مشرفه كليه الاداب
شيماء

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 285
دعاء المنتدى : يا رب لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 03, 2010 3:24 pm

لا بساطة كل الحاجات دى وبساطة بس انا عايزة اقو للك حاجة اننا عارفيين ان كل دة هيحصل وطبيعى جدا وانتى هتتقبلى دة بصدر رحب مادام الحب بينكم موجود
بس

بارك الله فيكى
mero_mero
مشرف قسم كلية التربية الرياضية
مشرف قسم كلية التربية الرياضية
mero_mero

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 150

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 04, 2010 1:45 am

جاسمين شكلك مجربه او بتخدعينا
بس اكيد مش كل الرجاله زى بعضها يمكن انتى بتكلمى عن الرجاله الغلط
بصراحه موئه ردت على كل حاجة كنت حقولها
موفق باذن الله
soso
عضو متقدم
عضو متقدم
soso

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 83
دعاء المنتدى : ربنا لاتحاسبنا ان نسينا او اخطئنا انك غفور رحيم

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 10, 2010 6:25 pm

انا بشكر موئة على الرد ده
ثانيا زي ماقالت شيماء مدام الحب موجود اكيد كل حاجة حتكون بسيطة وتتحل
وادعولنا نخلص الاول وبعدين نفكر في الجواز والهم
توتو
عضو فعال
عضو فعال

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 51
دعاء المنتدى : لا اله الا الله الحليم الكريم لا اله الا الله العلي العظيم لا اله الا الله رب السماوات السبع ورب العرش العظيم

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 11, 2010 5:21 pm

ياسمين بالراحه شويه انتي صاحبتي الانتيم وعارفه كويس انك مبتحبش الرجاله خالص ومعظم كلامك عندك فيه حق بس انتي نسيتي اهم حاجه وانك في يوم من الايام هتتجوزي يبقي بقي لازم تتغيري شويه

نايس توبيك
ibmahdy
عضو برونزى
عضو برونزى
ibmahdy

ذكر
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 171
دعاء المنتدى : الهي كيف أدعوك وأنا انا وكيف أقطع رجائي منك وأنت أنت .الهي ان لم أسألك فتعطني فمن دا الدي أسأله فيعطني؛وان لم أدعك فتستجيب لي فمن دا الدي أدعوه فيستجيب لي ؛وان لم أتضرع اليك فترحمني فمن دا الدي أتضرع اليه فيرحمني.
اله وكما فلقت البحر لموسى فنجيته من الغرق؛فصلي وسلم يارب على محمد وآل محمد ونجني مما أنا فيه من كرب بفرج عاجل وغير آجل وبرحمتك يا أرحم الراحمين.
اللهم آمين

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالخميس أبريل 21, 2011 4:14 pm

هههههههههههههههههههه
https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1541313126
beba
عضو فضى
عضو فضى
beba

انثى
مساهماتى بمنتدى الجامعه : 363
دعاء المنتدى : سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه ووزنة عرشه ومدادكلماته

مُساهمةموضوع: رد: ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز   ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز Icon_minitimeالخميس أبريل 21, 2011 7:56 pm

انا اوافق موئه فى الراى وكمان فى ازواج كتير بقدروا زوجاتهم خاصة لما تكون الزوجة قادرة على امتصاص غضب زوجها

ده ببساطه كل اللي هتكتشفيه بعد الجواز
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اللي يقدر ينزل امتحانات السنين اللي فاتت تالتة انجليزي
» الجواز وسنينه اممممممممممم
» ببساطه..انا هنا جديد
» تعلم اللغه الانجليزية ببساطه ادخل مش حتندم
» يا بخت اللي في رأسه قملة